2 juni 2012

Spring weather och springväder

Jag vaknade inatt av att vinden in genom vädringsfönstret plötsligt blev ordentligt svalare - nä, kallare.
Och när jag vaknade och hörde vinden yla och regnet hamra mot rutan var jag så glad(!) att det var lördag och jag inte hade några måsten utanför lägenhetsdörren (mer än att lämna igen en hyrfilm).

Desto värre var det ju för alla tusentals löpare i Stockholm som skulle trotsa vräkregnet och stormbyarna o ta sig 4,2 mil genom stan. *urk*
Jag var tacksam att jag kunde bese spektaklet via tv-rutan.

Men de flesta verkade ju klara det.
Extra eloge till min 'gamla' ungdomsledare från kyrkan, Lilian Magnusson, som kom på en imponerande 9e plats!! Woptiwopt!

Knasigt att det var kallare idag än på julafton! Riktigt vårväder.
Eller, höstväder kanske? Eftersom vi ju redan haft sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar