31 maj 2012

Sluten cirkel

När man är liten börjar man i första klass, går vidare genom mellanstadiet, högstadiet och slutligen gymnasiet.

För min del blev det sedan så att bara några år efter studenten började jag som lärare (matteassistent) i gymnasiet. Något år efter det blev jag lärare på högstadiet, och senare hoppade jag ibland in på mellanstadiet.
Idag har jag slutit min cirkel då jag har vikarierat i en åk 1.
=)

Är jag klar med allt detta med skola nu då?!

Jaa, idag har jag alltså haft 24 st små söta 7-åringar (kanske någon redan hunnit fylla 8). Vi har haft svenska, idrott och NO; läst böcker, forskat om grodor, bävrar och vitsippor, räknat mattekluringar och lekt pepparkaksleken.

Dagens sötaste:
– Fröken, det är ett ord i min läsebok jag inte förstår, det står... ff-rrr-eeee-sss-t-yyyy-lll-eee... Vad är det??
#behov-av-att-uppdatera-gamla-böcker?
(jag svarade: "det är ungefär som en mp3-spelare, fast äldre" – "jaha!!")

Dagens orutin:
Jag ställde mina skor intill sopkorgen, där man tydligen slänger pennvässarskräpet... =(

Jaja.
Får "lyckas bättre" imorgon.

Någon timma efter dagens sista lektionen for jag så ut till en herrgård 40 min utanför stan för att agera inhyrd fotograf för avgångsklassens studentbal.




Den största missräkningen var att just som jag skulle ta ut de första betagande vackra studentskorna (läs ej med betoning på skor...) på gräsmattan – så öppnades hela himlen och regnet vräkte ner!
=(

Det blev till att snabbt finna på råd och arrangera ett inomhusalternativ. Jag är absolut inte så nöjd som jag kunnat bli, men jag hoppas de kan bli nöjda med bilderna ändå.
(jag bifogar inga bilder på elever – hur vackra de än var! låter dem få lägga upp dem själva senare om de så önskar).

Nu har jag ägnat det sista av kvällen att gå igenom mina drygt 400 balbilder – samt förberett ett bildspel om Elida, som jag ska visa åk 1 imorgon på lektionen. =)
Dags för lite te & macka och så sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar