26 maj 2012

Kunskap kan smärta

Inatt när jag skulle åka hem efter lite temys hos en vän, blev vi båda helt enkelt tvungna att stanna upp på hennes trappa och bara njuta.

En ljus vårnatt.
Den friska luften o svala doften efter ett stilla regn.
Äppelträdet i full blom.
En lycklig näktergal i full konsert.

Så fantastiskt!

Idag ville jag så njuta lite mer av den vackra försommaren och alla dofter av hägg, syren och t o m spirande kaprifol, så jag tänkte vara duktig och ta en rask promenix.
För att göra min (naturligtvis helt ovetande) naprapat lycklig, tog jag pågick mina superskor:

 Masai Barefoot Techonolgy

För att riktigt multitaska (njuta, träna, fortbilda mig...) beslöt jag lyssna på ännu ett avsnitt av P3 Dokumentär.
Fick ett femtiotal(?) avsnitt av Morbror för ett tag sedan o har helt fastnat! Så otroligt intressant! T o m ämnen som först verkar totalt ointressanta finner jag mig plötsligt fullständigt o fascinerat indragna i. Rekommenderas!

Idag gällde det Ebbe Carlsson-affären (Mannen som blev en affär, som boken om honom så träffande heter).



Men jag klarade inte powerwalka hela min planerade runda. Mitt i Ingvar Carlssons och Anna-Greta Leijons betyganden att de visst inte vetat om Ebbes olagliga förehavanden, så gjorde sig mina hälar plötsligt akut gällande! Ajajajaj!!

 Kärin Barefoot Technology...

Sista 1,5 km blev därför en barfotahistoria. Jaja, det funkar ju, det med.
(även om kanske inte naprapaten hade sett lika gillande på det)

Nu blir'e BBQ-meets-Eurovision-fest ute i vackra Locksta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar