11 juni 2012

Våldgästar-tour

Gårdagen blev härlig - och intensiv, den med. Vi seglade i pissregn o kuling från Öckerö till Eriksberg, där hoplånade bilar skjutsade alla konfirmander till Kungsbacka kyrka.

Utom min bil, vill säga, som kördes av infödingen Jimmy - ett säkert kort, trodde jag. Bara det att han fick hjärnsläpp och åkte till Kungälv istället... :)
Vi fick lite brått.

Konfirmationen gick jättebra, de var så duktiga och fina! Vår sjätte Elidakonfaklass. Innan sommaren är slut blir det två till.

Direkt efteråt, medan större delen av besättningen frotterade släkt o andra gäster vid fikat, for jag o Lady Di tillbaka till båten för att ta emot folk för Elidas bolagsstämma. Och fann halva salongen full av väntande folk som undrade var vi alla höll hus. :)
Hoppsan hejsan.
Ställen följdes av styrelsemöten för både Stiftelse o AB, så kvällen blev sen.

Tanken var att vi skulle jobba i veckan, men nu blev vi plötsligt lediga! Jaha.. Åka - vart?!
Efter en serie rundringningar blir det nu en liten tour, där jag våldgästar folk i Kungsbacka, följt av Vårgårda (mina gamla internatföräldrar från Afrika!) och så slutar vi i Halmstad.
Så kan det bli. Jag o min väska.

Sedär, framme vid första stoppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar