23 juni 2012

Grodor, jordgubbar och sol

Jag minns inte när jag upplevde en helt regnfri midsommar sist. Det var kanske inte så många år sedan med tanke på mitt dåliga minne, men det känns länge sedan.

Iallafall var det soligt igår! En riktigt härlig dag, i lilla Sjötorp vid Vänerns strand.
Först hade vi en spelning kl 11, sedan flyttade vi båten en bit närmare själva firandet. Drygt tusen pers var det nog som samlades runt midsommarstången. Härlig festkänsla!

Alldeles vid gräsplätten för firandet låg en gammal lokalskuta, som vi erbjöds använda för att spela så fort festligheterna var slut. Kanon!
...om de bara varit liiite snabbare med att ge oss klartecken. När vi äntligen fick köra var där inte ens hundra pers kvar. :(
Men det satt många i båtar o husbilar runt om, så vi nådde bra många fler än vi såg.

Lite senare dukade vi upp en underbar midsommarmiddag alldeles vid den nu övergivna lövade stången.

Och innan vi gick därifrån fick jag minsann Lady Di och Gertegull att joina mig i lite Små grodorna runt stången! :D

Nu drar vi alldeles strax vidare mot sista turnéstoppet, Mariestad.

Så sorgligt att det redan är slut. :(
Det är för väl att vi drar igång ånyo på Elida om bara en vecka!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar