24 juni 2012

*20 min paus*

Sitter på Malmö station och väntar på kapten, som för tillfället är bilburen. Det spöregnar, vilket enbart förstärker olusten att traska kilometern bort till båten med mina två för-min-smärtande-rygg alldeles för tunga väskor.
Så jag väntar hellre på att han hittat och köpt klart en tvättmaskin till Elida (vilket är ett nog så hedervärt och bejublat uppdrag i sig!).

Göta kanal-turnén avslutades igårkväll i Mariestad, där vi med tio minuter till godo klarade oss från monsunregnet. En fantastiskt härlig, lyckad musikturné som tog slut alldeles för snart.
Men som sagt - på söndag kör vi ju igen. :)

Imorse städade vi Gledesspreder'n och lämnade stackars Auden alldeles ensam ombord (fast bara tills ikväll, då hans seglarsällskap till Norge anländer) då vi for söderut mot Gbg, där jag äntrade tåget mot Malmö.

Nu väntar ett hel hord stockholmare ombord, som vi ska segla till Gotland.

Men först - en liten paus. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar