14 juni 2012

Paus på landet - eller, paus?!

Jag blev kvar längre än planerat i Vårgårda. Det var så roligt att återse mina älskade internatföräldrar från Zaire-åren att jag stannade. Det var ju några år sedan sist, så vi hade en del att prata om. =)


Pelle & Phebe ansvarar för maten på ett bröllop till helgen, så under veckan har jag dels hjälpt till att trycka ut pajdeg i sisådär 140 miniformar, skära grönsaker mm, del underhållit deras "bonusbarn" som de är kontaktfamilj för – en 10åring med mer energi än en hel skolklass ihop... *pust*

Igår skulle han och jag leka ute en sväng. Vi hann med såväl boule och badminton som gunga och studsmatta – på blott tio minuter!


Sedan berättade jag sagor och gåtor och körde igenom ett gäng systemlekar vi brukar ha på båten (typ, "Kejsaren av Kina tycker inte om te..."). Jag kan säga att Robert Gustafssons Sagan om Vanten gick hem!

Idag har vi varit borta på Nyhem för att sätta upp deras husvagn och förtält inför nästa veckas konferens. Eller rättare, medan Pelle & Phebe jobbade skulle jag underhålla Lilleman. Vilket innebar badminton i två minuter, beachtennis i tre minuter – osv. =)


Fast sedan utmanade jag honom på en tävling: Hitta saker. På en halvtimma skulle vi hitta saker som en myra, en läskeburk, 17 kottar, två björklöv, ett papper med "Nyhem" tryckt på, en 1 dm pinne, mm.

Och just som jag sprang omkring i jakt på en läskeburk dök den här go'e smålänningen upp!

Vilken glädje!!
Har ju inte sett honom på ett helt år. Så vi fick ta en promenix och "catcha up" med våra liv. Åh, vad roligt!

Men nu är vi hemma igen och jag har just haft godnattstund med Lilleman, som slocknat.

Imorgon bär det av på nya äventyr! Jag ska få vara med på Elidas bryggmötesturné på Göta kanal!!
*weee*
För att vara korrekt är det Team Elidas turné, för själva Elida tar sig ju inte upp i Kanalen (för bred, för lång, för hög, för djup – finn fyra fel...), så vi har lånat norska Gledesspreder'n. =)
Det ska bli sååå kul!
Mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar