9 juni 2012

Lägerbrölloptv - allt på en gång

Det blev lite mycket på en gång idag.
Utgångsläget var ett rejält(!) migränanfall igårkväll som sträckte sig till långt in på sena småtimmarna och lämnade mig allmänt seg och mörbultad imorse.

Men jag ryckte upp mig något och hade sedan hand om morgonbönen med konfirmanderna. Därefter följde dramaövning inför konfirmationshögtiden samt förberedelse för lunchen.
 Under tiden fortsatte Kanal 10 sina inspelningar och intervjuer för ett program om Elida.

Eftersom halva besättningen (Kapten, Lady Di, Biggan, Annis och jag) sedan skulle befinna sig i Ytterby kyrka knappt 2h senare och bese hur en f d besättningsman äktade sin maka, började jag dra mig mot hytten för att svira om och börja locka håret.

Men då kom Kapten och sade att Kanal 10 behövde bilder på när vi seglade - så vi måste ut en sväng...
Hoppsan!

Det blev lite galet tempo: kasta loss, lägga ut, hissa segel, sätta på locktången, göra ett slag, dra på klänningen, locka, sminka, dra ner segel, lägga till o göra fast tampar, lägga på läppglans, dra åt sig väskan och springa till bilen.

Sedan gick det ganska fort. Men vi hann, med nära 10 min till godo. =)

Nu sitter vi på Hönöfärjan för fortsatt bröllopsfest på Nimbus.
...medan Kapten flyttar båt & läger, från Marstrand till Öckerö. =D
Han kommer sedan.

Livet till sjöss.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar