17 juni 2012

Göta kanal 4

Sitter i skrivande stund i fören på Gledesspreder'n med vattnet forsande mot skrovet, på väg till Forsvik för vårt andra bryggmöte.

Vi drog igång Kanalturnén igår, i Karlsborg. Efter en dags övning hos vår turnévärd Gert Kindbom (a k a Gertegull), skulle vi börja bryggmötet klockan sju. Tio i sju började det ösregna. :(

Vi väntade tio-femton minuter, då vi tyckte att det regnade tillräckligt lite för att kunna köra. Sedan blev det uppehåll.

I ungefär en kvart. Men mitt i fjärde låten forsade det åter från ovan. Vi höll dock tappert ut hela spelningen, med ett paraply över pianot och gitarr o bas i sina cases så ofta det gick. Men vi var ganska våta efteråt...

Så det kan väl bara bli bättre härefter. :)

Om jag tyckt att vi bor trångt på Elida har jag väl fått mig så jag tiger (en stund, kanske?) efter en vecka på Gledesspreder'n med åtta andra personer. Tjena så trångt!!

Nu går vi strax in i slussen vid Forsbacken, där vi ska ligga under spelningen.
Skeppar'n Jon vill ha hjälp.

Höres!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar