28 juni 2012

Morgon vid Utklippan

Sitter i morgonsolen strax sydost om Utklippan på väg mot Gotland. Jag och Eddie har 4-8-vakten och fick se solen gå upp efter bara en kvart.
Tänk om det vore så här ljust så här tidigt när vi långseglar till/från Spanien - då vore kanske morgonvakten lite piggare. :)

Vi lämnade Malmö i måndags med kurs på Ystad och hade en ganska tuff seglats, med först hårda kryssvindar och tidvis helt galen(!) lutning, sedan en rullande läns - allt i ösregn. Och en del sjösjuka...

Jag satt upptryckt i min överkoj och jobbade, medan jag ibland febrilt fick kämpa för att hålla mig kvar och inte tippa huvudstupa ut i hytten.

Igår låg vi i Simrishamn över dagen. En söt men sömnig österlensk småstad med förkärlek för rosor, tegelvillor - och skvallerspeglar! :D

Vi lade ut vid sjutiden och hade senare en fin aftonbön på däck i solnedgången.
Vi räknar med att vara framme vid Gotland i em/kväll.

Hoppas jag hinner bättra på sömnförrådet lite under dagen. Blev bara fyra timmar inatt - kunde ju inte somna förrän straffsparkarna var över! ;)
(älska radiosportkommentatorer!)
Men det beror väl på om konfirmand-slash-elefanthjorden kan hålla sig lugna. Och det ska vi inte sätta alltför stor tro till. :)

Dags för en ny dag, ännu en kärleksgåva från Gud! <3

Glimtar från Simrishamn
Segling och aftonbön
Morgonvakten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar