30 augusti 2012

vi vänder blad

Första dagen på resten av mitt liv.
Fast det är det ju varje dag iofs...
Men nån sorts milstolpe är det väl, födelsedagar.

I år firades den i Uppsala. Förra året vill jag minnas att jag fick amerikanska pannkakor till frukost, av Tindra! Och hela crew sjöng i lilla hytten.
I år sjöng familjen, där t o m syrran var närvarande av en händelse.

Det blev en obligatorisk hallontårta till fika. Egentligen var det ett nytt tårtexperiment – allt för att förvirra för Lady Di, som har väldigt bestämda åsikter om innehållet i just Budapest...! ;-P
(och det trots att undertecknad kommer från Budapesttårtans ursprungsstad och borde veta bäst!)

Iallafall testade vi att fylla den med hallon denna gång. Mycket lyckat!
Tummen upp.

På kvällen träffades vi några stycken nere på stan, på den relativt nyöppnade Stationen – Uppsalas gamla järnvägsstationshus, som transformerats till en suuupermysig restaurang/café/pub. Vi satt utomhus(!) i kvällssolen och njöt av gott fika o go' gemenskap.
Så här mysigt var det!

 (jag har stulit en bild av min vän Ann-Sofi, i brist på egen smartphone)

Nu drar jag ner till Götet några dagar – ska på seglarläger faktiskt. Efter sex år på en segelbåt, ska jag äntligen få lära mig segla!! Weee!
Tänkte lämna datorn hemma, så eftersom min lånemobil inte är direkt superfancy (även om det inte var många år sedan den faktiskt var det!), så dröjer det några dagar innan jag är online igen.

Till dess – må så gott alla!
Och TACK för alla som grattat mig idag! Jag känner mig oerhört välsignad med så många vänner!
-kram-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar