4 september 2012

Jag är nog biten

Är på väg hem till Uppsala efter fem dagar på Vrångö för seglarlägret King's Fleet. Det har varit alla typer av väder, sena kvällar o hyfsat tidiga morgnar, så jag känner hur tågrälsen vaggar mig till sömns...

Vi har varit 12 personer, varav fem tyskar, och seglat huvudsakligen på en Malö 39 och en J97, hälften hälften. Den förstnämnda var inte riktigt min grej - "gubbåt"... ;)

Men gårdagens em-tur i sisådär 10 sekundmeter med J97:an var fantastisk!! Jag snappade upp lite kappseglingstänk och lyckades visst riktigt bra (enligt vår kräsne instruktör ;-p) med såväl känsla för styrning som storsegelstrimning när vi race:ade en stund.

Vi har bott, ätit och haft lovsångs- o bönestunder i Missionskyrkan och servats med goood mat av underbare Vrångöprofilen Clas-Göran.
Jag fick dessutom hoppa in o "göra tjänst" på söndagsmötet; alltid redo. ;)

Idag var vi alla ute ett par timmar med Daniel & Daniels båt, en jättefin Jeanneau Sun Odyssey 51, innan lägret officiellt var slut. Lite större, lite snabbare. :)

Eftersom Jeanneau:n ändå skulle seglas hem till Björkö sedan undrade Daniel om jag ville följa med, så kunde han skjutsa mig till tåget sedan. Gärna!!
Det blev en riktigt kul seglats i en hård slör och med rejäla sjöhävningar. Vi såg inte till en endaste båt mellan Vrångö och Björkö!! :D

Jag insåg att detta därmed blev den sista(!) turen för mig i Göteborgs skärgård tills april nästa år!! :(
Usch, så tragiskt. Och i värsta fall kommer jag inte att få segla igen förrän om en dryg månad!
Får helt enkelt be morbror om fler 2-kronaturer.

Nä, nu får jag nog sova en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar