22 september 2012

Kärin the trotter

Det är dags igen. Väskan är packad och timmen är sen, som vanligt.
Morgondagens biljett lyder Stockholm – Barcelona. Helt ok en regnig septemberdag.

Den kom lite hastigt på, resan. Jag ska leka med – f'låt, jag menar förstås vara ansvarsfull för – trettiotalet niondeklassare som ska på språkresa. De behövde en extra ledare, men vem kan hoppa in på så kort varsel? som inte gör något särskilt om dagarna? som inte är uppbokad med annat?
I know someone...

Jag har aldrig varit i Barcelona – mer än för att mellanlanda – så det ska bli riktigt kul.

Under kvällen har jag även hunnit boka ytterligare en resa söderut, närmare bestämt till Porto, Portugal, för den 3 oktober. Mycket resa nu... Där tänkte jag mönstra på Elida igen, tillsammans med modern, som börjar sin "karriär" som pensionär med att åka till Spanien och agera lärare för två små kaptensbarn under några veckor.
=)

Och så packa väskan förstås. Och se till att få en god natts sömn... *harkel*
Men innan sängdags var jag bara tvungen se den film som efterlängtat damp ner i brevlådan häromdagen:


Vilken fantastisk avslutning på en dag!
Britterna kan verkligen det där med kostymfilmer, bara att konstatera.
Very well done!

Ok, dags att sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar