1 april 2013

smyckesförvaring och filmskratt

Har ägnat en dryg timma åt att surfa nätet efter något så simpelt (kan man ju tycka!) som en smyckesnecessär/smyckesetui/ reseetui för smycken, eller vad man nu vill kalla det. Dvs efter att jag först ägnat en halvtimma åt att fara igenom stora köpcentret efter detsamma i diverse affärer.

Jag hade ju det bästa, precis som jag ville ha det: i samma still som en resenecessär som man kan veckla ut med en stor hängkrok i änden; med dels "påsar" med dragkedja för örhängen, dels "pinne" för armband o ringar, och så en liten spegel längst upp.
Den var perfekt att ha hängandes på väggen vid kojen, med alla mina smycken.

Men tydligen fanns det någon bagagekille mellan Barcelona och Arlanda som tyckte detsamma och beslöt sig för att sonika stjäla alltihop! Väska o innehåll.

Och nu går den inte att få tag på, nånstans. Otroligt.

Får väl fortsätta ha min nyinförskaffade örhängen inrullade i torkypapper så länge då...
(dock inte lika smidigt att hänga upp på väggen)

För att helt byta spår...
...så måste jag bara avsluta med det roligaste filmcitatet jag hört på länge, något jag garanterat kommer att spara i bakfickan i väntan på lägligt tillfälle:

"He got an idea that should have died in his head of loneliness."

*hahahahaha!!!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar