31 mars 2013

Kristus är uppstånden!

Solen strålar och flera tussilago är äntligen letat sig upp ur myllan, alldeles lagom till största högtiden på året - Uppståndelsesöndagen!
Firade den i min kyrka, med excellent predikan av bäste Joakim Lundqvist, min huvudpastor-to-be (as of 2 juni), där han även berättade om filmklippet jag länkade till nyligen här på bloggen. Han fick t o m in det som en illustration till sin predikan. ;-)

Ännu ett 'äntligen' för dagen: jag har till sist fått se Soul Surfer. Med ett minus i form av Carrie Underwoods dels översminskade, dels lite alltför 'cheesy' rollkaraktär, så var den ruskigt bra. Imponerande brud, den där Bethany!

Glad är jag som får ännu en sovmorgon imorgon, helt ok! =)
...medan Elida kämpar vidare genom iskalla vatten, just nu i jämnhöjd med Holland (se var de befinner sig genom att klicka här).
Bra jobbat, gubbar! Snart hemma!

2 kommentarer:

  1. men vilken av alla blåa och röda är Elida? frågar en landkrabba :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha!
      ok, de har alltså precis hamnat utanför AIS-täckning - därav Grekland...
      så fort de finns inom täckningsområde kommer en fet skylt tala om vilken som är Elida.
      =)

      sorry!

      Radera