10 mars 2013

på hemväg

En fantastisk musikturné är över och det är arla morgon på Las Palmas flygplats.
Som sagt hade jag ju tänkt segla med hem, åtminstone till England beroende på väderutsikter. Men så dök ett jobberbjudande upp. Och pengar skulle sitta lite fint, behöver nya linser bl a.

Så det blev till att ställa om på att istället för att, som en groda kokas långsamt fast i motsatt riktning (steg för steg kylas ner) genom att segla hemåt, nu plötsligt chocka kroppen genom denna inhumana temperaturskillnad som en flygresa leder till. Jag har ju inte ens en jacka!
Och mina vinterskor är i Göteborg i väntan på min båtledes ankomst. Det blir till att trava i snön med tygskor. :)

Under veckan har vi besökt en massa kyrkor, sjungit på stan och sjungit medan vi seglat. Och däremellan badat o solat.
Vi är ett riktigt härligt gäng! Roligt att få ge o ta, dela livet, erfarenheter o be för varann. Värdefullt!
Dessutom har vi haft fyra ruskigt bra undervisningspass med Åke Carlson!

Men nu väntar andra tider. Typ 8-17-tider rent bokstavligt. Det var länge sedan nu.
Men jag ska ju få jobba med ett så härligt gäng där med, så det ska nog gå bra. Hoppas jag. Risken finns att man är lite ringrostig.

Dags att borda planet.
Adiós!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar