17 mars 2013

här är där man är - där är där man inte är

Laddar inför en ny intensiv arbetsvecka. När jag kom in på mitt nygamla jobb i måndags morse var det knappast någon mjukstart som väntade... Only to hit the ground running.
Fast det tog någon dag eller så att riktigt landa i sinnet också.

Jobbet jag åkte hem för är att vara med i den grupp på åtta personer som ska skapa en ambitiös (to say the least...) jubileumsfotobok. För närvarande är vi uppe i drygt 240 sidor och sisådär tusen bilder, give or take! Utmaningen är att skriva extreeemt kortfattat!

Men vi är ett riktigt roligt gäng. Och det är väl tack o lov, eftersom vi knappt "släpps ut" ur vår lilla bunker (a k a tv-studion), utan t o m får allt fika serverat därinne så vi inte ska behöva gå ut mer än nödvändigt, för att inte förlora tid. ;-)

Jag blev lite chockad när jag klev in första morgonen och fann ett överbelamrat jätteskrivbord med åtta datorer, sladdar i mängder, travar med papper, pennor, stora arkivskåp samt väldiga högar av stora kartonger som hämtats in från diverse magasin med bilder, mappar, papper, tidningsklipp, böcker, etc etc.
Ett enda kaos, rent ut sagt.
"Tja, välkommen till Palmeutredningen", flinade projektledaren.
=)

Två veckor kvar till tryck. Spännande.

Samtidigt vandrar mina tankar ofta o ständigt till min extrafamilj som just nu befinner sig nånstans på Atlanten, typ södra Portugal.
Där jag egentligen skulle ha varit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar