11 april 2013

All in all, I'd rather _not_ be in Philadelphia

Arbetet med Jubileumsboken är färdigt för min del. Nu blir det bara att vänta vackert i fem veckor på att få se det faktiska resultatet.

Jag avslutade med att jobba sent o febrilt för att försöka få det analoga bildarkivet helt klart (typ sortera in alla högar med bilder som låg här o var i hela tv-studion efter att ha letats fram o scannats in under veckorna som gått) - men avbröts slutligen av att vakten meddelade att han ville larma hela byggnaden för natten. Bara att riva åt sig jacka, dator o väska och rusa ut.
På natten kom jag på exakt hur jag borde ha ändrat om ordningen i arkivskåpen innan jag for, för att få det mer användarvänligt o logiskt...
Som om folk kommer att använda det så mycket mer nu när boken är klar...!
=)

Två dagar av sovmorgon har varit ljuvligt.
Mindre ljuvligt men däremot nödvändigt var gårdagskvällen orgie i papper, kvitton, utdrag, årsbesked, bokföring o dylikt när jag försökte förbereda deklarationen. Jag lämnar ju alltid ifrån mig det, och får på köpet bokslutet kirrat, men måste därför fixa detta nu innan jag far ut till sjöss igen. Riktigt allt är inte klart eftersom vi "sprang ut ur papper" till skrivaren, som man så käckt säger på engelska. =)
En grundläggande kurs i företagsekonomi är vad jag önskar mig av Tomten...

Är dock tacksam att jag har något att deklarera.
Tack Gud för välsignad ekonomi, att du tar hand om mig o mina behov! 
Och tack att jag får tjäna dig på en båt med en underbar besättning av vänner, 
som jag får återvända till på söndag!


(pst. without cheating, i.e. googling, anyone knows what the title refers to??)
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar