1 oktober 2012

Uppbrott - igen

Sitter i skrivande stund på bussen ner till stan för ett sista simpass. Är sådär lagom sugen på 2 km vattenmotstånd just nu, men just därför gav jag mig av.
Annars har jag en lista - som efter hand blir allt längre, inte kortare märkligt nog - på allt som jag ska hinna fixa innan avfärd imorgon.

Jag var så helt inprogrammerad på att flyga till Elida den 11e, tillsammans med musikerna, att det blev lite förvirring i maskineriet när jag började överväga att åka den 4e istället tillsammans med mor (som ska agera lärare för kaptensbarnen) - så när vi plötsligt fick ändra planerna till att flyga den 3e från Gbg, med följd att vi måste lämna Ua redan den 2a, så...
Ja, ni är väl nu kanske lika förvirrade som jag blev? När jag insåg mitt planeringsmisstag kändes det som om jag förlorat två dagar och nu försöker jag komma ikapp.

Jag kom hem från Barca i torsdagskväll. Underbar - intensiv - resa, som gav många härliga minnen, fr a med 'mina' åtta tjejer på rummet. Blir så lycklig o tillfredsställd över att få dela mitt hjärta, mina livserfarenheter och sanningar jag fått lära mig, i goa samtal med andra.

Jag landade mitt i ett miniseminarium hemma i kyrkan, med inspirerande kvällsmöten, och söndagsgudstjänst förstås. Den sista på ett tag, misstänker jag.

Nu blir det till att packa hela em (och väga-väga-om min väska...). Eventuellt kan det bli en födelsedagsbio ikväll, får se.

Det är ändå en liiiten sorg att lämna Svedala när det är som vackrast; gårdagens promenad var enastående. Men jag får tänka 'regn!' kontra 'sol!' så kanske det går bättre... ;)

Oops, dags att kliva av bussen.

1 kommentar: