11 oktober 2012

Etapp Vigo-Malaga

Hög tid för ett inlägg. Om jag bara kommit ihåg att jag har bytt bloggportal och därmed har en ny app, som gör det möjligt att skriva inlägg som sparas o snabbt o enkelt kan publiceras så fort jag får internet, så hade jag ju kunnat vara lite mer uppdaterad.
Men minnet är ju som det är.

I skrivande stund vi är alldeles strax framme i Fuengirola, typ målet för långseglatsen. Men eftersom vi ibland kommer in o ibland inte (beroende på vattenståndet), och Spanien därtill har fattat en lag som förbjuder ankring(!), så finns det risk att vi får fortsätta till Malaga o lägga till där.

För imorn fylls båten! Då anländer alla go'a underbara människor för vår spanska Musikturné.

Vi har haft sköna dagar sedan vi tjejer + barn hoppade ombord. Tidvis har havet legat som en spegel under gassande sol. Perfekt för ett antal havsdopp i 23-gradigt vatten.
Igår låg vi i Gibraltar, som blev en tidvis kylig upplevelse denna gång, eftersom kall dimma svepte in hela klippan o närliggande områden, med korta stunder av uppklarnande då o då.
Jag o kocken (Gustav) var o storhandlade, men mamma o flera andra tog sig upp till toppen för att leka med elaka apor...

Lite pix från färden följer.
Blessings!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar