23 oktober 2012

Tur & retur

Sitter än en gång på en flygplats. Och för tredje gången på en månad(!) ska jag till Spanien. Galet egentligen.

Dessvärre är planet drygt två timmar försenat. Och golvet jag sitter på är väldigt kallt. :)

Men runt omkring mig har jag åtta stycken jättehärliga Elidakonfirmander som nu ska ha sitt långläger med oss. Vi har just roat oss med att jag skulle lyckas lista ut allas namn... Jag har helt uppenbarligen kasst minne, men nu äntligen tror jag att det sitter. *erhmm*
0:-)

Gårdagens begravning var en fantastisk stund! Jag är så oändligt tacksam över att jag fick möjlighet att åka! Och 'Mamma Phebe' var sååå tacksam att jag tog mig besväret att komma, vilket gjorde det hela än mer värt.

Att dessutom få träffa så många missionärsvänner! Vi var 15 missionärsbarn samlade, av vilka flera jag inte sett sedan 1990!
I slutet av minnesstunden gick vi alla upp på scenen i gemensam tropp, som Pelle & Phebes extrabarn. Några av oss talade, och så avslutade vi med två afrikanska sånger på lingala, som fick de afrikanska närvarande vännerna att jubla och Phebe att ge stående ovation! :D

Det var uppenbart hur mycket Pelle betytt för många, många människors liv - missionärer, Kongoflyktingar, kyrkan, LP-stiftelsen (som de arbetat i), mm. Minnesstunden höll på till halv nio på kvällen!!

Så jag återvänder till Spanien fylld av tacksamhet! Jag är rik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar