30 oktober 2012

Bad - både ute o inne

Vi är på segling från Cartagena till Malaga med våra konfirmander. Vi lämnade kaj kl 06 igårmorse och fångades upp av en våldsam nordanvind, som under några galna sekunder (kändes som minuter) höll på att brutalt kasta mig, som låg kvar i min koj, över sängkanten. Stackars Biggan hade kunnat bli mos. Nu klamrade jag mig desperat fast vid allt jag kom åt o lyckades mirakulöst nog hålla mig kvar.

När vinden blivit normal fick vi en skön solig dag på havet, innan vi ankrade vid midnatt utanför Almerimar.
Och idag fortsatte färden västerut.

Största händelsen idag var att både Zemias o Lewi för första gången vågade hoppa i havet - från båten!! Och det dessutom medan vi seglade! (de plockades upp med RIB-båt, för dem som nu blev oroliga o undrade)
Det hade då jag aldrig vågat göra som 6-åring...!

I övrigt har vi haft översvämning i salongen - av vidrigt stinkande vatten!! Och det var inte lite heller, eller på en begränsad yta. Flera cm högt över heeela salongsgolvet!
Länge trodde vi att det var svartvatten (alltså kiss&bajsvatten), men Kapten hävdar att det inte var det. Trots det höll stackars Micke, som fick ta hand om det, på att kräkas i omgångar av stanken. Hela dagen höll han o Albin på att skura salongsmattan, i tre omgångar.
Och det var ju iofs på tiden.

Det tråkiga var att en knapp halvtimma efter att de var klara, så startade vi huvudmaskin - och det skedde igen!! Bara att börja skura på nytt....

Om nån timma angör vi Malaga, där vi ska ligga nån dag innan vi seglar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar