2 november 2012

På vakt utanför "England"

Sitter på ett (äntligen) soligt däck o avnjuter en Magnum Jordgubb efter att ha städat salongen. Albin, som just kört iland Kapten, hade med sig en påse glassar tillbaka - bra där!

Vi är i Gibraltar och i skrivande stund (torsdag) kämpar våra tappra konfirmander med att besegra berget. Själv har jag ankarvakt. Helt ok idag.

Jag är mitt inne i en jättebra(!) serie historiska romaner om kung Hiskia i GT ("Chronicles of the Kings"), baserad på allt som finns skrivet om honom i såväl Konunga- o Krönikeböckerna, som Jesaja och Mika. Jag har slukat de första två delarna o är nu inne på tredje, av fem.
De rekommenderas varmt! (även om jag är rädd att de måste köpas i England eller USA). Författare är Lynn Austin.

Imorgon eller lördag går vi över till Afrika en sväng, innan lägret så småningom avrundas i Fuengirola/Malaga.
Sedan är det bara nån vecka till innan jag flyger till Sverige. Men innan vår årliga semester inträder har vi två uppstartsläger, crewdagar samt en återträff. Jag räknar med att vara i Uppsala 2 december.

Och snart är det jul. :)
Ser fram emot mys, ljus o glögg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar