14 november 2012

Airborn scribbling

Så är jag i luften på väg hem till Sverige. Vår säsong ombord på båten är till ända för året, även om vi har tre läger + crewdagar kvar innan vi tar semester.
Fast ett gäng grabbar är kvar en vecka till och fixar med underhåll.

Jag visste dock inte om jag skulle komma hem idag. När hela kaptensfamiljen o jag kom till Alicante flygplats i em för att checka in på våra respektive flygbolag (jag Vueling + Norwegian via Barcelona; de andra AirBerlin via Berlin), så fick vi veta att det är generalstrejk i Spanien.
Säkert sånt man har koll på om man har tv och nyheter.
Eller iaf kan spanska.
Värre för oss. :)

Jag lyckades checka in åtminstone del 1 av min resa, men visste inte hur det skulle gå i Barcelona.
Men de andra hade det värre. Planet var inställt och de ska istället åka kl 03 imorn bitti...! Roligt när man ska ha läger sedan på kvällen. :/
Så de åkte tillbaka till båten.

Jag flög till Barcelona, fick åka buss till rätt ställe (efter att ha irrat runt en stund i jakt efter Norwegians incheckningsbås...) och fick till slut veta att allt var ok med min flight.
Och det verkar det ju vara eftersom jag nu sitter på planet. :)

Imorn lunch flyger jag sedan vidare ner till Göteborg för första lägret.
Dags att ladda för vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar