27 juni 2013

tillbaka till mitt paradis

Efter avslutat Nackaläger fick jag gå iland och vara ledig i fyra dagar.
Vart skulle jag ta vägen? Uppsala låg lite för många kronor långt bort (dessutom var mor&far på semester).
Då slog det mig!

Jag skulle tillbaka till mitt paradis på jorden, förstås!
Sörgården i Värnamo! (alias hem till AnnaPanna med familj)

Jag ringde Anna, och – jovisst, det gick bra! Bara det att Anna jobbar natt o familjen var ute o seglade, så jag skulle få ha huset för mig själv hela dagarna. Helt ok.

Så i några dagar har jag inte gjort många knop. Jag har njutit av senaste numret Språk, löst en massa Språk-kluringar, promenerat, spelat lite gitarr (hör o häpna!), bakat, gjort lite småjobb på datorn o fikamyst med Anna ute i Lusthuset.

Och så har jag träffat gamla go'a vänner!
Först kom gamle Hjalmar med flickvän Carro förbi för en trevlig fikastund. Dagen efter återknöt jag kontakten med en kär vän från konfirmationsläsningen, som precis flyttat till Gislaved – Jocke fd-Svensson-numera-Adriansson o hans fru Matilda. Vi fick en riktigt härlig stund över en kopp kaffe med en massa Jesusprat! Det var som om ingen tid gått sedan sist, bara att plocka upp där vi slutat. Ett i tro o hjärta. =)

Men nu är paradisbesöket slut. Om en timma ska jag påbörja färden till Oskarshamn, där jag ska möta upp resten av Elidas musikerteam, för vidare avfärd mot Visby och övningshelg.
Och på söndag smäller det! Vi inleder årets Sommarturné, i och med Almedalsveckan!
KUL!

(vill du veta schemat för våra spelningar o hamnbesök under sommaren, klicka här.)

Tack Sörgården för denna gång!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar