17 juli 2013

På tur i Norge

Vi är halvvägs in i Sommarturnén redan. Tiden går galet fort när man njuter av livet.
*lycksalighet blandad med halvångest över att det snart är slut*

Vi började med en intensiv men rolig vecka på Gotland under Almedalen (se mitt blogginlägg på Elidas sajt för lite fler detaljer). 
Själv hade jag några dagars avbrott mitt i då jag hängde med våra Sverigekonfirmander på lägergården Snäckan söder om Visby. När de sedan mönstrade på båten igen för att segla henne runt Sverige, reste vi musiker per bil tvärs över Småland till Hunnebostrand. 
Därifrån reste vi runt o spelade på olika ställen, innan vi mötte upp båten i Marstrand, i och med konfirmationshögtiden. 

I söndags natt påbörjade vi sedan överresan till Norge. Det blev en pärs för många! Hård vind rakt emot, där vi stampade oss fram i hårdkuling/halvstorm o ilsken sjö. När jag kom upp på nattvakten låg folk över relingen lite här o var (eller hann aldrig upp ur kojen...). Det blev ett kämpigt dygn för många.

Hårdast drabbad blev Max, som inte kunde sluta kräkas. Inte ens efter att vi lagt till kaj vid 23-tiden. Eftersom han har diabetes blev vi till slut ordentligt oroliga och vid 01-tiden beslöt jag ta hyrbilen och ila honom till Kristiansands sjukhus. Det visade sig vara ett klokt beslut, enligt läkaren, eftersom han ådragit sig diverse komplikationer, stackarn.

De behöll honom på intensiven o gav mig en säng på barnavdelningen vid 05-tiden. Nästa morgonen, efter lite update från läkaren, åkte jag till båten (behövde lite tandkräm, deo etc...) medan två andra spenderade dagen med Max. Efter bryggmötet på kvällen åkte jag tillbaka. 

Inatt har vi båda sovit på barnavd och om någon timma eller så hoppas vi få bli utskrivna.
Ska bli skönt. Börjar få ont i ryggen av att tvätta mig i ett handfat som bara når upp till knäna... :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar