13 september 2013

vad finns i ditt hjärta?

Vill helt kort dela en tanke som planterades i min hjärna via mina hörlurar under min hurtpromenad runt Högarna igår. En tanke som stannat kvar.

Man brukar ju alltid säga att det är i riktigt tuffa situationer i livet som det visas vad som verkligen finns på insidan.
Och jag håller med - till viss del. Jag förstår vad man är ute efter.

Men tänk på den här:

*Det är när allt står väl till o går bra i livet, som det verkligen visas vad man har på insidan!*

Vem som helst börjar ropa till Gud i tider av nöd, förtvivlan, kris och katastrof, även de som inte normalt menar att Gud ens existerar. Då tar man till "vad som helst".

Men gör du det även när livet leker, allt är som det ska och du har allt du behöver?!

Där visas på allvar vad du har i ditt hjärta - var du har ditt hjärta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar