19 september 2013

byter kust

Igår när jag gick min hurtrunda njöööt jag av den underbara höstdoften av fuktig jord, löv o röda äpplen i den friska luften, allt extra välsignat av en strålande skön sol. Underbart.
Jag behövde det efter att ha suttit på ett kontor på Stureplan i Stockholm i två hela dagar (och kvällar) och korrekturläst en sisådär 140-sidorstidning. Men det var skoj på sitt sätt.

Fast inte helt i nivå med höstsol och frisk luft.

Idag öser regnet ner.

Så jag tror jag åker ner till Västkusten istället.
Där väntar nämligen 20 (no-doubt) förväntansfulla konfirmander, som ska ha sitt första läger. Dock utan båt. Den befinner sig nämligen just nu någonstans mitt ute på Nordsjön, på väg söderut.
Så fort båten kommer ut ur AIS-skuggan de befinner sig i just nu, kan man se deras position här.

(Det är märkligt det där: så fort båten hamnar utanför AIS-täckning påstår alltid kartan att vi är någonstans i grekiska övärlden... av alla ställen.! vad är det för fel på "senast registrerad position"?)

Nä, nu ska jag ta en snabb kopp te hos grannen innan tåget väntar.
Tjingeling!

2 kommentarer: