30 augusti 2013

rekordår

Gårdagens hyllningar slog nog alla rekord i mitt liv.
(en annan kan ju liksom inte direkt tävla med Kungen i antal lyckönskningar på födelsedagen...)
Och även om de flesta utgjordes av ett kort o koncist ord på FB, så är det ju ändå nån som bemödat sig med just det.
=)

Resultatet:
• 5 IRL-grattis
• 1 brev
• 3 telefonsamtal
• 10 sms
• 26 Instagram-grattis
• 1 grattis via mobilspel
• 181 FB-hälsningar

Total: 227 grattis!
Det är väl ändå orsak till glädje och tacksamhet?! =)

"Priset" kammades hem av Elidas bästaste besättning, som inte bara tog en härlig grattisbild o publicerade den på såväl Insta som FB, utan dessutom (ambitiöst nog) printade ut bilden och skickade den med snigelpost, som prompt anlände med brevbäraren vid 14-tiden. Och inte nog med det, sedan ringde de så allihop kunde sjunga för mig!
*applåd*
Grattis - ni har härmed vunnit en målarlåda!

Dagens höjdpunkter - utöver allt detta - utgjordes huvudsakligen av tre saker:

1) Mammas "glömda tårtan" - mjuk marängbotten, hemmagjord citronkräm, grädde och hallon o björnbär bredvid. Fluffig, god, lättsmält. Mums.
Middagen var heller inte fy skam minsann, med stekt fläskfilé, klyftpotatis o kantareller.


2) Ett fullkomligt spontant besök av en nyinflyttad granne o hennes lilla ljuvliga, underbara Saga!
Jag träffade på Karolina i tvättstugan en dag, vi började prata, det kom fram att vi båda var kristna (hon är med i Mikaelskyrkan) och vi hade en massa gemensamt. Jag sade att jag iofs inte bor här, rent tekniskt, men att hon alltid var välkommen hem till oss, fr a att de skulle vara frimodiga att kontakta mor & far om de behövde hjälp med nåt.

Jag o mamma var över för någon vecka sedan med en kaka, men då var de visst bortresta. Och nu kom hon alltså själv o plingade på. =)
"Jaa, jag tänkte att nu får jag bara ta tag i det här."
Mycket bra initiativ! Mer sån't i vårt land!

Vi hade en supertrevlig fikastund (även om hon tyckte det var lite genant att hon kom just på min födelsedag - jag tyckte det passade ypperligt), med löfte om mer gemenskap.

  

3) Kvällen avslutades hemma hos underbaraste Hejneborgarna, som bjöd på grekisk sallad och just det som jag faktiskt gått o önskat mig som avslutning på dagen: Les Misérables!! =)

Nöjd!

Och nu om någon timma bär det av!!
Scotland – here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar