15 februari 2013

på svaj

(onsdag em)

Vi är inne på dag fem av konfalägret med våra Kanariekonfirmander. I måndags drog vi oss söderut och ankrade utanför Arguineguin.

Det är betydligt finare väder på sydsidan! Igår o idag har vi badat från båten flera gånger. Konfirmanderna tycker såklart att det är "jättevarmt!!" men jag har lärt mig med åren att det säger absolut ingenting.
Själv tyckte jag det var ok men ganska kyligt. Föredrar att ligga på däck i solen. :)

Alldeles nyss ankrade vi utanför Mogán och dagens tysta timme har inletts.
Imorgon på Alla hjärtans dag ska vi köra "hemlig vän", där alla får en person som de ska peppa, uppmuntra o uttrycka uppskattning för på allsköns sätt under dagen, utan att röja sin identitet. På kvällen ska vi avsluta med kärleksmys med kladdkaka, grädde o färska jordgubbar.

På tal om kärlek läste jag en rasande bra artikel idag om äktenskapet. Prästfamiljen hade lyckats få med sig ett nummer av Världen Idag från 8 feb där den fanns med.
Jag uppmuntrar alla att läsa den! (kan dock inte direktlänka eftersom jag inte har internet när detta skrivs). Mycket tänkvärd!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar