26 februari 2013

ny fas

Klockan stod på en hel timma tidigare väckning än vanligt imorse. Efter en arbetsdag som den igår var det ett smärre mirakel.
Vi jobbade nio till nio, ryggen skrek redan på em. Uppgiften var att skura båten från däckhustak till vattenlinje och RW-behandla allt(!) rostfritt.

Själv städade jag tre hytter (varav två rejält! smutsiga) och bäddade 18 kojer! Musikteamet anlände under natten och jag vet hur tacksam jag själv skulle ha blivit av färdigbäddade sängar efter en lång resa.

Så varför denna arla väckning?
Jo, chansen att få ta min tredje dusch i varmvatten på fyra veckor! :)
Och det var värt det. Nu luktar jag gott!

Om bara några minuter släpper vi tamparna o lämnar Las Palmas för att segla ner till söder igen. Bättre lämpat väder (inte så mycket vind) för en skivinspelning.

(Synd bara att internetuppkopplingen inte följer med ;)



1 kommentar:

  1. Nu ser Elida skinande ren o fin ut. Bra att ni kan visa upp en fin båt för alla besökare. Lycka till med skivinspelning och turnén! Vi ber för er!

    SvaraRadera