10 februari 2013

hembakat!

När man får hemlängtan efter gott fika finns det en plats att gå som aldrig gör en besviken - Skandinaviska Turistkyrkan! ;)

Sitter i kyrkans café i Las Palmas och småäter, långsamt, en underbar toscakaka. Vi släpade med oss alla konfirmander (som anlände igårkväll) på söndagsgudstjänst och bidrog till en gott och väl fullsatt kyrka. Mycket bra predikan om kärlekens väg, att ta på vårt kors och ha blicken fäst vid målet - vilket också implicerar behovet att veta vad vårt mål är.

Vi har haft lite sol om dagarna, men vinden och kvällarna är rejält kyliga. Jag satt på ett utecafé igårkväll i nära två timmar för ett webinar jag skulle delta i och insåg efteråt, när jag kände hur det värkte i axlarna, att jag suttit och spänt mig hela tiden mot kylan. Eftersom jag var klantig nog att ha shorts... :)

Imorgon efter förmiddagslektionerna lämnar vi Las Palmas och seglar vidare mot någon annan ö och/eller hamn - vilken vet vi inte än.

Ha en trevlig Fettisdag därhemma!
Själv får jag väl ta en spansk apelsin. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar