8 februari 2013

mot Öarna

Tisdag lunch.
Vi passerade tydligen nyss en tidslinje så jag kom upp en timma för tidigt till min 12-4-vakt. Men det gör inget - det är strålande sol och rent av shortsväder, om man inte håller sig i skuggan.

Nu ser vi inte marockanska kusten längre, men den ligger nog ganska nära ändå där inne. Än har vi inte styrt rakt ut i havet, mot öarna.

Igår var första riktigt sköna dagen, då man kunde sitta i bara linne på läsidan. Vi seglade för en kraftig läns (undanvind), som fick oss att fullkomligt surfa fram på vågorna. Det gick i 14 knop på bara ett revat genuasegel! Underbart.

I söndagsmorse klev lägret av i Malaga och vi fick resten av dagen ledigt efter lite städ. Jag passade på att Elidablogga o gick sedan med allt manfolk för att äta på stan.
På kvällen tog vi alla tåget till Fuengirola, där vi medverkade i Skandinaviska Turistkyrkan med sång o prat.
På väg tillbaka hoppade jag av vid flygplatsen eftersom jag skulle möta mamma, som skulle flyga in vid 1-tiden. Dessvärre var hennes plan 2,5 h försenat! :(
Jag hängde i en fåtölj på Starbucks och läste under tiden. Sedan tog vi en taxi till Fuengirola, dit de andra seglat båten under tiden.
Vi beräknar vara i Las Palmas på lördag, då våra konfirmander anländer.

Det doftar marinerad kyckling från köket. Det ryktas bli bad efter lunch. Det är sol.
Idag är livet härligt. Tack Jesus!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar