3 december 2013

som britterna säger: allt blir bättre med en kopp te

Klockan är lite över tre och det är redan mörkt. Man vänjer sig aldrig, trots att det händer varje år. Jag blev tvungen att tända ljus o dricka ett kopp camucamu-te. Krävdes ingen direkt övertalning.

Det händer inte mycket i mitt liv just nu - jag gör inte många knop, som en båtmänniska skulle ha sagt - därav bloggtystnaden. Förundras över alla som har något att haspla ur sig varenda dag! I en bloggoffentlighet, menar jag. Haspla ur mig saker i allmänhet tenderar inte vara mitt stora problem... ;)

När jag inte dricker te eller adventsstädar, har jag bl a ryckt in som högstadievikarie lite grann. Tackade vänligt men bestämt nej till ett månadsvick i hemkunskap (...! hade själv hela högstadiets hemkunskap per korrespondens, så där finns inte mycket att hämta). Däremot har jag tagit en del matte (helt ok!) samt lite biologi (hmm...).

- Är du lärare?
- Nej.
- Varför är du vikarie då?
- För att jag var ledig.
- Vad är du då?
- Journalist. Och matros.
- Är du pirat?!

- Men får du betalt för att vara här?
- Ja, sannerligen att jag ska ha för att stå här o undervisa i biologi!

=)

Dessutom har jag fått den tjusiga uppgiften att vara en av fem jurymedlemmar att poängsätta samt lämna utlåtande till de nominerade bidragen till "Nobelpriset i svenska" för niornas alldeles egen Nobelfest. Det var roligt!

Och så har jag varit barnvakt. Åt världens docksötaste lilla granne, som fyller ett år idag!

Utöver det finns det alltid en bok i närheten. Var på väg att köpa en till idag, men stod slutligen emot frestelsen. Kom på att jag kan önska mig den i julklapp istället. =)

Nej, nu får det allt bli en kopp te till.
(man skulle ha haft en sån här!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar