5 oktober 2013

Plus o minus

Det finns ett underbart bibelord i Predikaren 11:7 om att det är gott för ögonen att se solen. Så sant!
Efter några dagar med regn (flera dagar, för dem seglat hela vägen - de undrade till slut om regnmolnet fastnat i stormasten) så har solen tittat fram! Det gör genast varje dag ännu trevligare, när man kan umgås ute i värmen, istället för att trycka nere i en fuktig hytt. 

Fukta, ja. När jag anlände o skulle bädda min säng sipprade en odör fram under madrassen - som möglat!! :(
Nu har jag försökt spraya med antimögelspray o torka utomhus, samt tvättat överdraget. Vi får se om det hjälper. 

Utöver det har väl det enda minuset so far varit en ihållande huvudvärk, ända från första natten. 

På plussidan har vi, utöver sol o värme, go' gemenskap, god mat, delfiner o valar, och bara fyra dagar kvar tills Musikturnén drar igång! :)
Och imorse seglade vi om svenska gymnasieskoleskeppet Gunilla, från Öckerö! Med vattenpistolerna redo... fast till Lewis förtret kom vi inte nära nog. 

Nånstans mitt emellan befinner sig dilemmat med att kunna slutföra mitt jobb med boken jag är redaktör för... (som alltså egentligen skulle ha varit klar innan jag for hit - omständigheter jag inte rår över ville nåt annat). 

Tills vidare - god fredagseftermiddag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar